Az van, hogy megjelent ez az indexen. Respekt.
Két irány még nem világos a cikkből sem.
1. Mi volt a TTT megkeresésében/ajánlatában pontosan. Nyilván (?) titkos jelenleg (a nyomozásra való tekintettel). Itt a kulcs, itt állhat meg ZsF felelőssége.
2. Hiányzik a cikkből (és eddig minden kommentárból, hírből), hogy Natura 2000 területeken "kiemelt közérdekből" végzett rombolás (mert az, akárhány munkahelyet is teremt) ellentételezendő a beruházó részéről (ha engedélyt is kapott a közérdekre hivatkozva). Mindenki megtekintheti a "Natura 2000" kormányrendelet 10.§ (4) bekezdésében. Ez azért is érdekes, mert még kiemelt közérdek esetében is (kötelező, eredeti területre vonatkozó) hatásbecsléshez kötődik a (kötelező) kompenzációs intézkedések kivitelezése. Ennek a dokumentumnak is nyilvánosnak kell lennie. Érdekes fejlemény az is, hogy az Audinak, mint beruházónak kell(ene) anyagilag a kompenzációs intézkedéseket fedeznie. Ez nem kevés pénz (számolhatunk visszafele az érintett fajok természetvédelmi értékéből, TEEB módszerrel, stb, nincs egységes módszertan), ráadásul nem feltétlenül az állam részére kell ezt kicsengetni, hanem pl. más Natura 2000 területek természetvédelmi célú fejlesztésére is fordítható, akár magángazdálkodón keresztül.
Ami tutibiztos - csak hogy vissza lehessen kanyarodni ZsF-hez -, hogy az Audinál, mégoly jól felkészült szakembergárdával sincs olyan, aki a fentieket meg tudja csinálni megfelelő szakmai irányítás nélkül. Sajnos semmi hír arról, hogy hogyan fog az Audi kompenzálni. Egyelőre Natura 2000 terület miatt, de akár emberi sorsok miatt is.