HTML

Az van

hogy megpróbálom. Reakciók, vélemények, főleg magamnak. Közben http://amtitkosvergodese.tumblr.com/

Friss topikok

  • Adrian Mole: @Willyfog67: Köszönöm a méltatást odaát! Igen, a lőszerjuttatásnak ráadásul vannak előzményei, ko... (2013.04.09. 13:26) Kormorán
  • Adrian Mole: Nohát, mennyi kedves komment! Köszönöm! Mivel távollétemben alaposan körbe is lett járva a téma, c... (2012.07.26. 21:49) MÁV: WTF?
  • Adrian Mole: @tisztakéz: dátum? (2012.04.15. 15:28) A Köztársaság elnöke
  • Adrian Mole: Na, mit mondtam: www.mno.hu/portal/705954 (2010.04.08. 21:37) Lista
  • vagyok, aki vagyok...: énegyelőre inkább pozitív dolgokkal találkozom, csak éppen nagyon kevéssel. mintha nem is nagyon l... (2010.02.28. 09:52) Hibás LMP mém FAQ

Linkblog

MÁV: WTF?

2012.07.25. 22:02 Adrian Mole

Ma Gödöllőről kellett eljutnom Kelenföldre, időre. Logikusnak tűnt, hogy a Keletiben nem metrózom, vagy 7-es buszozom, hanem átdöcögök a legközelebbi nyugat fele tartó vonattal. Még a gödöllői vonaton megkérdeztem a kallert, ajánlott is egy gyors csatlakozást. A Keletiben kérdezősködtem, és ez volt a szerencsém: a kaller által ajánlott vonat Ferencvárostól nem megy Kelenföldre, hanem meg sem áll a román vagy szerb határig. Semmi pánik (bár ha gyors 7-es busszal megyek, már a Felszabon lennék)! Kinéztem a következő vonatot: győri IC! Battyogok a vonathoz, nem kell sietni nagyon, 10 perc múlva indul. Kaller áll a végében.

Én: Megáll Kelenföldön?

Kaller: Meg.

Én: Gondolom, Budapest bérlet nem jó rá.

Kaller: Hát az nem. IC-re nem.

Én: (magamban: bazmegbazmeg): Jó, van még idő, veszek jegyet.

Pénztárhoz le.

Én: Kérek egy jegyet és helyjegyet a győri IC-re, de csak Kelenföldig.

Pénztáros: Nem lehet.

Én: ???? Miért?

Pénztáros: Csak. Kelenföldig nem adhatok.

Én: ????

Következő (nem IC) vonat fél óra múlva lett volna. Kedves MÁV! Nem akarom a pénzemet feltétlenül nálad költeni, de ha szeretnék igénybe venni egy amúgy elvben létező szolgáltatást (tanszport A-ból B-be), akkor miért jó ez neked?

Mentem busszal, késtem fél órát. A győri IC-vel időre ott lettem volna. Útközben azért gondolkoztam, hogy azért nem lehet a Keletiből normálisan átvonatozni Kelenföldre, nehogy a bohózatba illő négyes metró még szarabbul járjon a költség-haszon elemzésben?

69 komment

Címkék: puffogás (bocs) MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://avvan.blog.hu/api/trackback/id/tr864678148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.26. 09:42:52

A Keletiből..............Kelenföldre........helyjegyet............akartál...........venni..........úgy.........hogy...........volt............Budapest............bérleted?????
És ezt még le is írod... Na jó,most kaptam agyfaszt.
A világ megérett a pusztulásra....

DestinyClassSpaceShip 2012.07.26. 10:00:33

Budapesten belül MÁV-al menni? Nagy az isten állatkertje...

dzsoni5 2012.07.26. 10:04:35

Azért azt csak nem olyan nehéz belátni, hogy a távolsági közlekedést szolgáló vonatra azért nem adnak a Keleti és Kelenföld közé jegyet, hogy pl a keletiből utazni kívánó győri vagy szombathelyi ne maradjon le a vonatról azért, mert valaki 13 km-t szeretne utazni azon a helyen a városon belül. Kicsit azért nem ártana gondolkodni.

vanek ur 2012.07.26. 10:06:19

Ó boldog tudatlanság! Persze senki nem várja el, hogy oda-vissza ismerje az összes vasúti szabályt, aminek egyike-másika igencsak ökörség.

1. A budapesti bérlet elfogadása az azóta elhalt Budapesti Közlekedési Szövetség miatt van, ami az elővárosi utazásokat hivatott megkönnyíteni. Az IC nem elővárosi (és városon belüli) szolgáltatás, ezért zárták ki a bérletelfogadásból. (Természetesen az egész ügy masszív veszteséget termel a MÁV-nak még így is.)

2. Aki Budapesten belül IC-vel utazik, az meg is érdemli, hogy kifizesse a 4-500 forintos plusz díjat.

3. A posztoló nem tudhatta, de az IC-kel Kelenföld-Keleti, Kelenföld-Déli és Zugló-Nyugati között nem lehet utazni. Ez egy régről itt maradt szabály, lehet vitatkozni, hogy van-e értelme vagy nincs. Nincs tehát semmi összefüggés a 4-es metró és eközött, mivel ez az elmúlt 20 évben garantáltan így volt.

Arról is lehet egyébként vitatkozni, vajon lehetővé kell-e tenni egyáltalán az IC-ken a Budapesten belüli utazást, és ha igen, milyen feltételekkel. Szerintem egyébként az IC nem erre van kitalálva, az IC azért áll meg Budapesten belül több helyen, hogy aki a külső városrészekben lakik, a lakhelyéhez közelebb szállhasson fel vagy le.

Fatal Error! System Halted! 2012.07.26. 10:07:24

Ezek nem nagy problémák.

Normál esetben két és fél óra gyorsított vonattal, két óra sebes vonattal és másfél óra gyorsvonattal 115 km, Siófokra.

Idén háromszor akartam vonattal menni. Egyszer 3 és fél óra volt mert megdöglött a mozdony. Múlt pénteken a "biztosító berendezés meghibásodása" miatt el sem tudtam indulni. Vasárnap szintén 4 óra volt az út Pestre.

Ezek a problémák.

azekezetnelkulitelseolvasom 2012.07.26. 10:08:46

@DestinyClassSpaceShip: már bocsáss meg, de ha menetrendszerint járnának alternatívái lehetnének a BKV-nak. Pl. Köki-Zugló-Nyugati nem hiszem hogy gyorsabb a 3-as metróval.
Gödöllőről Kelenföldre gyakorlatilag 2 vonat van átszállás nélkül, de az egyik bemegy a Keletibe, és ott 15 percet áll.
Sajnos a korábbi un. átlós vonatok megszűnőben, talán épp a menetrend tarthatatlansága miatt.

Hajdú Intercity 2012.07.26. 10:13:33

Bizonyos szabályokat, tiltásokat jó lenne a MÁV-nak is átgondolnia, a megváltozott körülményekre tekintettel. Ilyen ez az IC jegy Kelenföldig is. Nincs már akora zsúfoltság az IC-ken, hogy Kelenföldig ne tudjon néhány utas elálldogálni akár a folyosón. Én még a 150 ft-os változatot sem kérném el ezért...

Yumurdzsak 2012.07.26. 10:18:44

@DestinyClassSpaceShip: déli-kelenföld mávval 8 perc, bkv-val fél óra.

@Hajdú Intercity: maximálisan egyetértek.

gozos 2012.07.26. 10:40:08

Ha az 1972-ben elkészült müncheni S-bahn lett volna "4-es metróként" megvalósítva, akkor

Gödöllő --> Keleti --> alagút a város alatt metróként --> Kelenföld --> Érd vagy Biatorbágy

Helyette ... lesz egy Gödöllő - Keleti - 10 perc gyaloglás a vonattól a metrólejáratig + 2 perc mozgólépcső + metró.

Hurrá! Ez Magyarország - pontosan 40 évvel a müncheni S-bahn átadása után.

Peetee 2012.07.26. 10:44:17

É egyszer szakadó esőben feldobtam a bringámat (meg magamat) Kelenföldön egy IC-re, ami a délibe ment. Még az alagút előtt odaért a kaller és olyan hisztit rendezett, hogy jajj.
Mondtam neki; nyugi, vonat végén vagyunk, leszállunk és elrendezem a dolgot. Leszálltam, óriási tömeg, rengeteg utas, bringára fel, "szép napot hölgyem!". Ez ~10éve volt :)

mr.louie 2012.07.26. 10:45:03

Valóban érdekes kérdés ez, hisz Déli-Kelenföld között nincs közvetlen BKV járat, ezért sok ideig tart átjutni. Keleti-Kelenföld között van, több is, sűrűbben is jár mint a vonat, de hosszabb menetidővel.

Jó lenne, ha több gyors, személy, sebesvonatra fel lehetne szállni, de azért IC-re nem kellene. Az nem erre van. Városon kívül sem jellemző, hogy az IC 50 km-en belül megáll, mégis jól van a rajtuk utazóknak.

De fejezzétek ki gyorsan az "elégedettségeteket" a mávnak: elvira.hu/utaselegedettsegi_kerdoiv.php

bodesco 2012.07.26. 10:50:21

Normális helyeken nagyobb városokban pont a vasút vonalain van kiépítve egy gyorsvasút rendszer (S-Bahn), ami alapvetően adja magát, hiszen a sínek ott vannak, vagy hely általában van hely 1-2 további sínnek, azaz egy metróhoz viszonyítva kevés költséggel kiépíthető. És ezek SZOROSAN integrálva vannak a HELYI közlekedésbe, és a szerelvények általában 10 perces követési idővel közlekednek.
Ha ez így működne, akkor lenne értelme a Budapest bérletnek, ahol is mindegy, hogy a BKV által üzemeltetett metrón, vagy a MÁV által üzemeltetett gyorsvasúton utazik az ember.
Addig az egész csak bohóckodás.

PITTA 2012.07.26. 10:52:04

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Én csak azt nem értem hogy a Piros hetessel hogyan tudott késni fél órát mikor az egész menetideje nincs annyi... :-) (pontosan 21 perc a Keletiből-Kelenföldig)

Agyalap 2012.07.26. 10:53:43

@DestinyClassSpaceShip: Te is elég tájékozott vagy, és nem félsz megosztani velünk.
Pestimréről fél óra vonattal a Nyugati. Milyen gyorsabb megoldást ajánlanál?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.26. 10:55:42

@PITTA:
mongyuk a Bkv is tud szép dolgokat produkálni. :D
Ebben a megvilágításban még érdekesebb a sztori, mert a poszter képes lett volna venni egy helyjegyet+várakozni 10 percet+ a menetidő.
Áhhhh,kár itt bármit is mondani

emmface 2012.07.26. 10:57:18

anyám... ez a story nagyon gyenge. szerintem ilyen még senkinek se jutott eszébe, hogy így akarjon közlekedni. :D:D

CyberPunK 2012.07.26. 11:00:42

Rendszeresen vonatozok Zuglóból Nyugatiba (10 perc) vagy Kökire (8 perc). Az egyik legnagyobb ötlet volt a közös bérlet a rendszerváltás óta.

Peter-N · http://indepvisual.blog.hu 2012.07.26. 11:04:18

Az egész sztoriban csak a kalauz által adott téves tájékoztatás az amin lehetne morogni, de amennyire hülye a posztoló (az összes többi pontban leírtak szerint), még azt is kinézem belőle, hogy nem a kalauz mondott rossz vonatot, hanem a kedves utas nézett el valamit nagyon csúnyán.

KayaIbrahim 2012.07.26. 11:17:03

Én csak azt szeretném kérni a tisztelt posztolótól, hogy ha bármilyen választás is lesz a jövőben, ő ne menjen el szavazni...........
Soha többé.

BruceWillis 2012.07.26. 11:20:08

@Peter-N: Akinek budapest bérlete van és nap, mint nap használja a MÁV-ot városon belül, az biztos ismeri az összes szabályt. De aki nem ismeri, és csak a józan paraszti eszére hagyatkozhat, annak engedtessék már meg, hogy lehidaljon az ilyen abszurditásokon.

Azokat kéne megvalósítani, amikre számtalan példát látunk más európai nagyvárosokban, ahogy @gozos és @bodesco is említi.

jack o'neill 2012.07.26. 11:25:28

@DestinyClassSpaceShip:
Húbazz...
Akkor valamelyikünk abba az állatkertbe tartozik.
Én naponta használom a MÁV-ot. Igen! Budapesten belül is!
Ami MÁV-nak 19 perc klímás, tiszta, csendes vonattal, ugyanaz a BKV-nak (ha épp valamelyik busz le nem rohad) akkor 1 óra 3 perc koszos, büdös, meleg, csövesekkel teli, levegőtlen, zajos busszal, villamossal.
Na?

vanek ur 2012.07.26. 11:34:19

@BruceWillis: "e aki nem ismeri, és csak a józan paraszti eszére hagyatkozhat, annak engedtessék már meg, hogy lehidaljon az ilyen abszurditásokon."
A lehidalás megengedett, bár jelen esetben én a korlátozásokat ésszerűnek tartom.
Szerintem teljesen ésszerű, hogy a bérlet nem érvényes az IC-re, mert az IC nem Budapesten belüli utazásra való.
(Berlinben sem ülhetsz fel az ICE-re egy Alexanderplatz - Zoo közötti útra, hiába áll meg mindkét helyen a vonat, pláne nem az ABC zónás jegyeddel. Ellenben ugyanezzel a jeggyel Potsdamba kimehetsz az S-Bahnnal is és az elővárosi vonattal is.)
Az S-Bahn rendszer teljesen jó lenne, mert a Budapesten belül futó vasúti pályák vezetése jó. De míg a 70-es években világszínvonalú villamoshálózat volt Budapesten olyan járatrendszerrel, ami a fejlettebb világban máig alap (belvárosban közös szakaszok, egymást átfedő viszonylatok, kiépített kapcsolatok a keresztezéseknél), ezt a metróépítések és a közút előnyben részesítése miatt sikerült alaposan visszafejleszteni.

BruceWillis 2012.07.26. 11:39:44

@vanek ur: Értem én a korlátozásokat is, meg minden. De poszt toló alapvető problémája az volt, hogy A-ból B-be szeretett volna eljutni minél hamarabb. És mivel A is, meg B is egy vasútállomás kézenfekvő megoldásnak tűnt a vonatot választani. Oké ne lehessen felszállni az IC-re, de valahogy jusson már el szerencsétlen a másik állomásra. De nem nagyon jutott, és ez az abszurd.

kcin055 2012.07.26. 11:42:42

@Agyalap: Pestszentimre már vidék, ha meg lekésed a vonatot nem 10 percet kell várnod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.26. 11:45:57

@dzsoni5: Indulás előtt mondjuk 20 perccel, ha bőven van még hely...
Aztán majd nem lesz kihasználva a vonal.

qwertzu 2012.07.26. 11:50:37

Budapesten belül vonattal közlekedni teljesen ok. Déli-Kelenföld: a legjobb. Nyugati-Zugló? Naná!

De. IC = Inter City. Városok közötti közlekedésre való.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.07.26. 12:35:15

Onszantabol menni vonattal, amikor van BKV ugyanazon a tavon? A posztolo vagy nagyon fiatal, vagy nagyon kevesett MAV-ozott eddig. A torteneten semmi csodalkoznivalo nincs, ez mindennapos a MAVnal. Lehet, hogy BKV-val elvileg hosszabb az ut, de az ilyen agyverzeseket legalabb megtakaritja maganak az ember.

filburt 2012.07.26. 12:49:54

Miért illogikus vonattal közlekedni városon belül, ha az adott két állomáson _úgyis_megáll_ az a nyomorult vonat?

Itt minden troll mávos, vagy unatkozó hülyegyerek, ugye? Ugye?

juliusbond 2012.07.26. 13:02:41

@DestinyClassSpaceShip: Zugló-Nyugati 5 perc...miért akarnék átszállással menni ?

Martian (törölt) 2012.07.26. 13:07:30

@filburt: azért a 7-es busz sokkal gyakrabban jár, mint a minden szempontból megfelelő vonat.
Vagy - ha van ilyen vonat - eleve átszállás nélkül menni Kelenföldre...

vanek ur 2012.07.26. 13:09:32

@BruceWillis: "de valahogy jusson már el szerencsétlen a másik állomásra"
Keletiből Kelenföldre óránként van IC, de abban nagyjából egyetértünk, hogy ez nem városon belüli utazásra lett kitalálva. Egyébként meg 2 óránként van gyorsvonat (délutáni csúcsban óránként). Még ha meg is engednénk az IC-t, akkor is félóránként lenne vonat Keletiből Kelenföldre.

Bármily meglepő, a vasútnak alapvetően nem feladata a Budapesten belüli utazási igények kiszolgálása, bár valamilyen szinten lehetővé teszi. Azonban az órás, félórás követések egyáltalán nem elegendők egy nagyvárosban. A Keleti-Kelenföld utazási igényt jelenleg az 5 percenként járó 7-es busz hivatott kielégíteni (és ebből a szempontból irreleváns, hogy a vonat menetideje jobb).

Lehetne kötött pályán, (szinte) vasúti infrastruktúrán városon belüli közlekedési igényt kiszolgálni, de azt úgy hívják, hogy S-Bahn, amihez Budapesten még a HÉV áll a legközelebb.

Jozsó_ 2012.07.26. 13:11:25

Én sem értem miért ne lenne logikus vonattal menni, ha egyébként lehet. Pl. Nagytétényből google maps szerint 28 perc a leggyorsabb BKV a délibe, még vonattal 17-18 perc. És van olyan időszak amikor 10-20 percenként mennek a vonatok.

vanek ur 2012.07.26. 13:12:46

@Réka ‎: Bármily meglepő, _vannak_ viszonylatok, ahol hiába van BKV, hiába jár gyakrabban, a vonat jobb. Pl. Nyugati-Zugló, Nyugati-Rákospalota, Nyugati-Kőbánya-Kispest, Keleti-Rákos, Déli-Kelenföld, Déli-Albertfalva, stb.
A rutinosabb budapestiek megtalálták ezeket, és tapasztalataim szerint - velem együtt - igencsak használják is. Egy hátránya van a BKV-hoz képest: míg a BKV 5-20 percenként jár, a vonat 15-60 percenként.

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2012.07.26. 13:13:34

nem schnell bahn ez ember.
Nem olyan nagy az a város, mi a francért nem jártok gyalog mint mink itt vidéken. Szép idő volt, sütött a nap... énse megyek vonattal le a boltba.

fejetlen bárd 2012.07.26. 13:15:56

@BruceWillis: Miért abszurd? Ő is leírta, hogy tisztában volt a busszal ami átviszi egyik pontból a másikba, csak nem volt kedve buszozni. Ezért miért a MÁV a fasz? Várjon fél órát, meg álljon sorba a pénztárnál ha mindenképpen vonatozni akar ezen a hangyafasznyi távon. A 7E kicsivel több, mint negyed óra alatt átvitte volna, helyette fél órát szobrozott a saját hülyesége/finnyáskodása/lustasága/vonatmániája miatt (a kívánt szó aláhúzandó).

Nem tudom hova kell ezt még ragozni. A Déli - Kelenföld viszonylatban tíz percenként van vonat, ott teljesen oké, de ahol teljesen jól használható a BKV is, akkor miért nem tudja azt használni, főleg ha ismeri azt az utat is?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.07.26. 13:18:54

@vanek ur: haaat, alltam en mar (nem egyszer s nem ketszer) felorakat Keleti-Rakosx kozott, tuzo napon nyilt palyan, a buszon ilyesmi bizony nem fordul elo. Ha raadasul nem vagy rutinos, akkor biztos lehetsz benne, hogy rossz jegyet adnak, nem adnak jegyet, rossz szerelvenyre szallsz (volt mar, hogy a sulysapi zonazo arrol a vaganyrol es abban a percben indult, amikor es ahonnan a mindenhol megallo szolnokinak kellett volna es mi, rutinosak, csak a vonat tipusabol jottunk ra, hogy rossz szerelvenyen ulunk es bizony Gyomron mar nem fogunk leszallni).

Egyszeruen nincs erv a vonat mellett. Az orszag legmegbizhatatlanabb, legtobb kesest es hiabavalo idegeskedest okozo kozlekedesi formaja.

Démonmac1 2012.07.26. 13:23:02

A posztolóval értek egyet.
Kifejezetten jó ötletnek tartom, ha az ember városon belül használja a vonatot.
Ha megáll itt meg ott és még Fizetnének(!) is érte, miért fáj az?

vanek ur 2012.07.26. 13:23:55

@filburt: Senki nem állította itt, hogy illogikus lenne vonattal utazni Budapesten belül. Olyannyira nem illogikus, hogy a budapesti bérleteddel utazhatsz is vonaton Budapesten belül, nem kell vonatjegyet váltanod.
Kivétel ez alól az Intercity és a nemzetközi vonat, arra nem érvényes a bérlet. A vita egy része azon megy, vajon ésszerű-e ez a korlátozás. Szerintem igen, mivel ezek a vonatok távolsági utazásra vannak kitalálva, a Budapesten belüli megállás a távolsági utasok kényelmét szolgálja, nem az amúgy Budapesten belül utazókét.
Másik fele a vitának a kínálatról szól. A vonat alapértelmezetten nem tud helyi közlekedési igényt kiszolgálni, mivel elég ritkán jár, nincsenek túl sűrűn megállói, ráadásul maga a vonat is jóval hosszabb utat jár be, ennek csak egy része a Budapesten belüli szakasz. Nyilvánvaló, hogy miközben a Keleti és Kelenföld között akár 10 percenként is járhatna vonat, de a további szakaszokra nincs annyi utas, ami miatt ez megérné. A világ boldogabb felén a vasútvonal mellé építettek 2 másik vágányt, ezekhez építettek sűrűbben megállókat is, és csúcsidőben akár 2-3 percenként megy rajta egy metró/hév szerű vonat. Ezt hívják S-Bahn-nak (Stadtbahn - városi vasút). Ez az, ami Budapesten egyre jobban hiányzik.

Démonmac1 2012.07.26. 13:25:58

@vanek ur: No de ha fizetnek érte?
Az sem éri meg a mávnak?

vanek ur 2012.07.26. 13:33:36

@Réka ‎: Itt most alapvetően arról van szó, hogy a budapesti bérlettel Budapesten belül hogyan lehet (vagy nem lehet) vonattal utazni. Ha van bérleted, nem kell jegyet venni, tehát a "rossz jegyet adnak" nem játszik.
"haaat, alltam en mar (nem egyszer s nem ketszer) felorakat Keleti-Rakosx kozott, tuzo napon nyilt palyan" Hát igen, a kötött pálya szépségei. Ha valami akadály van, azt nem tudja kikerülni... Városon belül busznál ez valóban nem fordul elő, de azért helyközi és távolsági busz is tud így járni (pl. baleset miatti teljes útzár). Ez egyértelműen a közút előnye.
"rossz szerelvenyre szallsz" - Az utastájékoztatás a MÁV egyik gyenge pontja. Na persze a buszmegállóban még hangosbemondó sincs, ami bemondja, hogy mikor jön a következő busz és az hova megy... Az állás inkább döntetlen.
"Egyszeruen nincs erv a vonat mellett. Az orszag legmegbizhatatlanabb, legtobb kesest es hiabavalo idegeskedest okozo kozlekedesi formaja."
A vonat mellett általában rengeteg érv van. A MÁV az igényekhez képest alulteljesít, a ténylegesen vasútra fordított pénzhez képest viszont messze többet nyújt, mint amit kinéznének belőle.

Martian (törölt) 2012.07.26. 13:34:35

@Démonmac1: ha a budapesti közlekedők miatt kevesebb messzire utazó helyjegyes IC-s fér fel a vonatra, akkor az a bevétel szempontjából rossz üzlet, úgyhogy a MÁV-nak teljesen igaza van, tessék megvárni a vicinálist vagy BKV.

vanek ur 2012.07.26. 13:35:46

@Démonmac1: "No de ha fizetnek érte?
Az sem éri meg a mávnak?"
Nem biztos. Ha a helyek felét a Keleti-Kelenföld utazók veszik meg, és emiatt a győri, soproni, szombathelyi utas nem fér fel a vonatra, akkor annyira nem éri ám meg.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2012.07.26. 13:36:52

Tudom, hogy unortodox megoldás, meg ellenkezik minden jóérzésű ember elveivel, de ha ott KELL lennem, és a pénztáros nyanya nem ad jegyet, akkor basszák meg, felszállok rá, a kallertől legtávolabb eső végében. Kelenföldig csak nem ér végig a vonaton.
Ha meg igen, akkor elmesélem a kalaúznak, hogy akartan, de nem adtak.

Taxomükke (UK) 2012.07.26. 13:37:14

@bodesco: "Normális helyeken.."
Na, itt van a kutya elesve. Szerinted ez normális hely???

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.07.26. 13:38:27

@vanek ur: igen, helyesen 'nincs erv a MAV mellett' lett volna a mondat. Alapjaban veve szeretek vonatozni :)
A rossz jegyhez meg annyit, hogy ha rutinos vagy, akkor tudod, hogy mi hol merre. Ha nem vagy rutinos, akkor vagy leuvoltik a fejed a penztarnal, vagy rossz jegyet adnak, vagy tevesen kozlik, hogy kell/nem kell jegy (illetve all of the above ha rossz napja van a penztarosnak, legutobb aprilisban kaptam olyan leszidast a penztarban, hogy ihaj, mert volt pofam nem tudni, hogy a gyorsvonatra nem lehet helyjegyet valtani).

Martian (törölt) 2012.07.26. 13:41:42

@Öltönyösrabszolga: "ha ott KELL lennem"

Akkor taxi a pályaudvartól!

Belagezapista (törölt) 2012.07.26. 13:52:52

Még jó hogy nem lehet az IC-t városon belüli közlekedésre használni. Távolsági buszokon is vannak hasonló korlátozások, pl. vannak csak leszálló helyek, pl. ha a város buszpályaudvara a végállomás, akkor városhatáron belül már nem lehet felszállni. Teljesen jogos.

domeq 2012.07.26. 14:00:07

Miért sci-fi, ha Budapest bérlettel szeretnék a Keletiből Kelenföldre menni?

Jimbo75 2012.07.26. 14:11:15

@DestinyClassSpaceShip:

Van amikor időben jobban jössz ki. Pld. Kőbánya-Alsó és Nyugati között vonattal 8 perc az út, ugyanez 3-as villamos+3-as metró kb. 30-40 perc. Szerinted?
Legközelebb mielőtt leoltasz valakit, talán gondolkozz. De mint tudjuk, nagy az isten állatkertje:))

gozos 2012.07.26. 14:12:09

S-bahnos hozzászólásomhoz ki adalék: szerintetek itt

maps.google.com/maps?q=Budapest,+Ecseri+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.472373,19.108958&spn=0.003706,0.010568&sll=37.0625,-95.677068&sspn=35.547176,86.572266&t=h&hq=Ecseri+%C3%BAt&hnear=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&fll=47.471887,19.109495&fspn=0.003706,0.010568&z=17

miért nincs vasúti megálló?
A metró északi vége a fehér épület vonalában van.

A vasúti pálya pedig a Dunán átjövő pálya. Azaz a kelet-nyugati fővonal.

Helyette ugyan van a Ferencvárosi pályaudvar, csak onnan nincs ütőképes átszállási lehetőség.

Azt hiszem, ennek kiaknázása sem pénz kérdése.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.07.26. 14:40:28

Azt nem lehetne, hogy a városon belül lehetne IC-vel menni, de helyjegy nélkül, és állni kell? Vagy az veszélyes?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.26. 14:44:51

@DestinyClassSpaceShip: Csatlakozom az előttem bégető állatokhoz: Ferihegy-Nyugati 22-25 perc, óránként 5 vonat, nem gyullad ki minden héten, mint a 3-as metró, és amióta a VonatDroid app létezik, még tervezni is lehet. (A menetrend tartása még túl nagy kihívás a MÁV-nak, az utastájékoztatás pedig egyszerűen megoldhatatlan feladat a vasútnál.) Ja, és ha az IC szegedi, akkor még arra is fel lehet szállni, mert az fele IC, fele sima gyors megoldásos vonat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.26. 14:50:28

@gozos: Szerintem több oka is van, de ez mind csak tipp:
1.) A zemberek ennyit már nem gyalogolnának a metróért. 300 méter séta már nem kevés a mai átlagembernek, annyiért inkább autóba ül. :-)
2.) Nem lenne elég nagy a forgalma, hogy megérje a beruházást.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.26. 14:53:21

@Yooha: Egyértelműen az utasok miatt van. Egyszer rám szólt a kaller, hogy ne sétáljak hátra a leszálláshoz a "proli részből" az IC kocsikon keresztül (ha jön a busz, onnan futva könnyebb elérni), mert zavarom a pótjegyet kifizető utasokat. És látszott, hogy ezt tök komolyan mondta. :-/

Trejo 2012.07.26. 15:02:19

Azt ajánlom a kedves posztolónak, hogy először is induljon el időben, aztán nem árthat az utazást előre megtervezni...
Lehet autóval is járni, ez esetben bőszen szidhatja a közlekedés többi résztvevőjét, arról is posztolhat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.26. 15:04:04

@Trejo: MÁV-nál percre pontosan előre tervezni? Ez most vicc, vagy komoly? (Mert a többit értettem, hogy csak vicc.)

Celtic 2012.07.26. 15:14:26

@Öltönyösrabszolga: Annyira nem, hoyg IC-n altalaban csak Kelenfold _utan_ indul el a kaller....Egyebkent egy idoben bemondtak (talan ma is), hoyg be a varosba Kelenfoldon csak leszallas engedelyezett, gondolom, ki a varosbol az IC-re csak felszallas lehetseges szabalyosan.

Ha igy lennek, en is leszarnam az egeszet felszallnek es hadd uvoltson a kalauz, ha odaer, leszarom. Mondjuk, en nem ic-vel mentem Keleti-Kelenfold es Deli-Kelenfold kozott, hanem csak azert, hoyg a gyerek lasson vonatot is. Term. Keleti-Kelenfold kozott el-elbujt, majd bubajosan vigyorogva megjelent es kozolte: "bekakiltam". Hogy nem birt ot percet meg ki....

sokadszorra 2012.07.26. 15:54:25

@filburt: A Budapestről induló IC-k Kelenföldön csak fel- a Budapestre érkezők csak leszállás céljából állnak meg, ott virít a mentrendben, mióta világ a világ.

@Celtic: Kelenföldön felszálló utassal nem üvöltözik, hanem JOGOSAN bírságolja a jegyvizsgáló.

sokadszorra 2012.07.26. 15:55:00

@sokadszorra: Mármint Budapestre érkező IC esetén bírságol jogosan a jv.

Celtic 2012.07.26. 15:58:26

@sokadszorra: Jo. Barmilyen jogos, en leszarnam. Nem kulonosen izgat, ha idiota szabalyt szegek meg.

Martian (törölt) 2012.07.26. 16:09:40

@Celtic: Ha az IC-ről lemaradnál, mert a Keletinél beözönlő, Kelenföldre utazó Kolompár nemzetség minden helyet lefoglalna, akkor bezzeg követelnéd a szabálykövetést! :)
Amíg van az IC-n kívül más vonat is, addig hadd legyenek a helyek az IC-n a távolsági utasoké.

Celtic 2012.07.26. 16:50:33

@Martian: Ha a Keletinel beozonlik a Kolompar nemzetseg, azt mas torveny sem allitja meg....Ha meg eddig nem tettek, ezutan sem tennek.

Egyebkent Keletitol Kelenfoldig nem akarok leulni (nagyobb tavolsagokon sem szoktam, de azert a helyjegyet megveszem)
Inkabb allok ket orat az eloterben, minthogy odauljek masvalaki melle :( Asszem, emberundorom van.

Amig hirtelen jo megoldasnak tunik otevente egyszer Keleti es Kelenfold kozott IC-vel menni (mert mittomen, Erzsebet hidon eppen felvonulnak, ergo a 7-es eselytelen, mire meg az ember elmegy az Astoriara (49 vill) vagy a Batthiany (jol irtam?) terre (19 vill.) vagy a Stadionhoz (103-as busz), eltelik a fel elete, akkor mar inkabb felszall egy IC-re. De ugyanigy, ha Kelenfoldrol mennek egy Delibol erkezo vonattal, de a Keletiben vagyok, nem biztos, hoyg nekiallok BKV-ni, inkabb a vonat egy megallora, meg ha IC is.

Szoval, rugalmasan. Sosem csak egy megoldas van, az ember valassza mindig a legmegfelobbet. Ha az meg egy IC, akkor a legkevesbe a kalauz sirasa fog erdekelni (es nem, nem ulok le, nem foglalok helyet a T. utazokozonsegtol)

Agyalap 2012.07.26. 18:06:52

@kcin055: Akkor a vidéknek jó fele, mert még ott is érvényes a budapesti bérlet :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.26. 18:47:03

@mr.louie:

Valóban érdekes kérdés ez, hisz Déli-Kelenföld között nincs közvetlen BKV járat,

139-es, de az az aluljáró túlsó oldalán áll meg. Az csak akkor alternatíva, ha a 15. vágányról akarsz tovább utazni Győr felé.

Adrian Mole 2012.07.26. 21:49:38

Nohát, mennyi kedves komment! Köszönöm! Mivel távollétemben alaposan körbe is lett járva a téma, csak néhány reakció.

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
Önnek is jó egészséget! Aztán tessék ránézni a menetrendre: vonattal 13 perc, leggyorsabb busszal 21 perc. Mennyi egy helyjegy? 400 Ft? 800 Ft? Ennyit megért (volna) adott esetben a dolog. Nekem, akkor.

@DestinyClassSpaceShip:
Önt már leoltották a kommentelők, nem folytatom.

@dzsoni5:
Nem vettem volna a szívemre én sem. Viszont ilyen távolságra (ahogy írták páran) nekem az állóhely is megfelelt volna. Nagyon bonyolult lenne a MÁV-nak?

@vanek ur:
"Persze senki nem várja el, hogy oda-vissza ismerje az összes vasúti szabályt, aminek egyike-másika igencsak ökörség."
Köszönöm, egyetértünk, erről szól a poszt.
Ami a német rendszert illeti: én azt tapasztaltam, hogy bárki, bárhova felülhet. Más kérdés, hogy ott terem a kalauz, és legombolja róla a (szinte mindig) 8 Eurót. De használható, nem mondják, hogy "csak".

@fejetlen bárd:
Mert a vonat lett volna az egyszerűbb és a gyorsabb?

@PITTA:
Ön nyilván boldog, ha csak ennyit nem ért. Megkérdezhetem, hogy várt már ön hetes buszra?

@emmface:
Köszönöm a látogatást!

@Peter-N:
Önnek is! Tán ön volt a kalauz? Nem haragszom ám, nem kell támadólag fellépni.

@KayaIbrahim:
Önre nem fogok szavazni, ne tessék félni, nem kell majd pironkodni miattam!

@Martian:
Nem NATO tárgyalásra mentem, belefért a késés. Csak jobb lett volna, ha ésszerű összegért (taxi nem az, és nem lett volna gyorsabb a vonatnál) ott vagyok a kezdésnél, nem kell rám várni.

@Trejo:
Köszönöm! Ez teljesen kiment a fejemből. Leszünk barátok? Vagy legalább alkalmazhatom tanácsadónak? Csak természetben tudok fizetni: kezdetnek egy BKV bérletet/hó.
süti beállítások módosítása