Ma Gödöllőről kellett eljutnom Kelenföldre, időre. Logikusnak tűnt, hogy a Keletiben nem metrózom, vagy 7-es buszozom, hanem átdöcögök a legközelebbi nyugat fele tartó vonattal. Még a gödöllői vonaton megkérdeztem a kallert, ajánlott is egy gyors csatlakozást. A Keletiben kérdezősködtem, és ez volt a szerencsém: a kaller által ajánlott vonat Ferencvárostól nem megy Kelenföldre, hanem meg sem áll a román vagy szerb határig. Semmi pánik (bár ha gyors 7-es busszal megyek, már a Felszabon lennék)! Kinéztem a következő vonatot: győri IC! Battyogok a vonathoz, nem kell sietni nagyon, 10 perc múlva indul. Kaller áll a végében.
Én: Megáll Kelenföldön?
Kaller: Meg.
Én: Gondolom, Budapest bérlet nem jó rá.
Kaller: Hát az nem. IC-re nem.
Én: (magamban: bazmegbazmeg): Jó, van még idő, veszek jegyet.
Pénztárhoz le.
Én: Kérek egy jegyet és helyjegyet a győri IC-re, de csak Kelenföldig.
Pénztáros: Nem lehet.
Én: ???? Miért?
Pénztáros: Csak. Kelenföldig nem adhatok.
Én: ????
Következő (nem IC) vonat fél óra múlva lett volna. Kedves MÁV! Nem akarom a pénzemet feltétlenül nálad költeni, de ha szeretnék igénybe venni egy amúgy elvben létező szolgáltatást (tanszport A-ból B-be), akkor miért jó ez neked?
Mentem busszal, késtem fél órát. A győri IC-vel időre ott lettem volna. Útközben azért gondolkoztam, hogy azért nem lehet a Keletiből normálisan átvonatozni Kelenföldre, nehogy a bohózatba illő négyes metró még szarabbul járjon a költség-haszon elemzésben?